Tijd om even voor te stellen! Mijn naam is Arlette Puck, ik woon samen met mijn man (aahh kan dit nog steeds niet geloven) en hond Murphey in Utrecht. Al een aantal jaar ben ik hard bezig mijn leven te verduurzamen. Ik ben vegetariër, houd van treinvakanties en zero waste huishouditems. Maar mijn kledingkast verduurzamen durfde ik niet. Ik zag de storm van comments op Instagram als een vegetariër een keer leer aan had en dacht dat ik het toch nooit 100% goed zou kunnen doen. Daarnaast houd ik van bonte kleuren en gekke stoffen. En zo naïef als ik was, dacht ik dat duurzame merken alleen minimalistische effen items verkochten. Dus ik bleef met mijn kop in het zand bij de H&M en Zara kopen. Het liefst in de sale. Tot Corona kwam, ik tijd over had en besloot eens goed onderzoek te doen naar duurzame mode. Ik kon mezelf wel voor mijn hoofd slaan, er waren zo veel mooie duurzame labels opgepopt de afgelopen jaren. En daarmee ook veel lieve greenfluencers die het echt wel begrijpen dat je soms een mini terugval naar fast fashion kan hebben. Dus trok ik de stoute veganleren schoenen aan en ging ik ook met mijn kast aan de slag. Via deze pagina neem ik je mee in mijn reis naar hopelijk een ooit volledig duurzame kast. Want daar ben ik nog niet. Ik koop nog wel eens wat van een niet duurzaam merk, maar denk daar nu een stuk beter over na. Met mijn account wil ik geen vingers wijzen naar alle dingen die slecht gaan, maar focussen op welke geweldige stappen er al worden gezet en zo hopelijk anderen te inspireren ook de sprong te wagen. Want alle kleine stapjes samen maken een hele grote voortgang. “It’s just one plastic straw, said 8 billion people”, is mijn favoriete uitspraak.
Ik krijg vaak kritiek op mijn filosofie. Dat mag. Je hoeft me ook zeker niet te volgen als je het niet eens bent met mijn aanpak. Vind je het wel leuk? Drop dan wat vaker een hartje onder mijn posts op instagram. Ik werk fulltime en onderhoud mijn Instagram als hobby. Een regelmatige poster ben ik dus niet. Wat helaas betekent dat ik snel wegzak in het algoritme en fast fashion content meer aandacht krijgt. En heb je nog tips of opmerkingen? Deel die ook vooral, ben ik altijd heel blij mee 💚